News

04Nov
2015

10 000 samochodów we flocie ALD Automotive w Polsce

10 000 samochodów we flocie ALD Automotive w Polsce

Flota finansowana i zarządzana przez ALD Automotive w Polsce przekroczyła 10 000 samochodów. Firma, która jest liderem rynku CFM w Europie, świetnie radzi sobie również na polskim rynku i notuje w tym roku największy ilościowy przyrost floty w usłudze wynajmu długoterminowego (FSL).

2015 rok będzie kolejnym bardzo udanym dla ALD Automotive Polska. W 2014 wzrost floty finansowanej i zarządzanej wyniósł ponad 1 000 pojazdów osiągając poziom 8 400 samochodów na koniec roku. W tym roku po osiągnięciu w kwietniu poziomu 9 000 pojazdów, w październiku flota przekroczyła poziom 10 000 aut.

Nasz bardzo dobry wynik jest efektem dobrej rynkowej oferty, zaangażowania zespołu i partnerskich relacji z Klientami. Jest także obrazem bardzo dynamicznego rozwoju branży wynajmu długoterminowego w Polsce”, powiedział Marek Małachowski, dyrektor zarządzający ALD Automotive Polska.

Jak pokazują statystyki, z roku na rok przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się na rozwiązania proponowane przez ALD Automotive, w tym na bardzo popularny Full Service Leasing (FSL), czyli leasing operacyjny z pełną obsługą, zapewniający firmom maksymalny komfort użytkowania przy przewidywalnych i określonych kosztach.

Polski rynek flotowy podąża tą samą drogą, którą przeszły kraje zachodnioeuropejskie, gdzie firmy najchętniej korzystają z wynajmu długoterminowego (do 80 proc. aut służbowych). W Polsce odsetek ten systematycznie również rośnie. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów w II kwartale br. udział wynajmu długoterminowego w łącznej sprzedaży samochodów do firm wyniósł już 21 proc. Jest więc duża szansa, że rok 2015 będzie rekordowy dla całej branży CFM.

„Na rosnący popyt wpływa coraz powszechniejsza świadomość korzyści płynących z usługi wynajmu długoterminowego wśród firm. Również tych z sektora MSP oraz mikro przedsiębiorstw, choć te dotychczas najchętniej sięgały wyłącznie po usługę finansowania. Patrzę z optymizmem w przyszłość i jestem przekonany, że również ci przedsiębiorcy coraz chętniej będą korzystali z bardziej kompleksowych usług”, podkreślił Marek Małachowski.

Właśnie z myślą o firmach z sektora MSP i mikro przedsiębiorcach, ALD Automotive Polska prowadzi sześć programów partnerskich w ramach modelu White Label, będąc w tej dziedzinie liderem na polskim rynku.

„Dzięki dedykowanym programom partnerskim nasze usługi są dostępne w salonach dealerskich renomowanych marek, na terenie całego kraju”, powiedział Paweł Partycki, dyrektor sprzedaży i marketingu ALD Automotive Polska.

Sukces ALD Automotive w Polsce wpisuje się w ogólny trend sukcesów firmy w Europie (gdzie zajmuje pozycję lidera) i na świecie (trzecie miejsce). ALD Automotive ma też najlepiej rozwiniętą sieć międzynarodowych oddziałów ze wszystkich firm branży CFM, operując bezpośrednio w 40 krajach, a w 7 kolejnych poprzez firmy partnerskie. W skali globalnej na koniec września tego roku flota zarządzana przez ALD Automotive wynosiła ponad 1 170 000 pojazdów (wzrost o 62 000 aut w porównaniu z końcem 2014 roku).