News

31Mar
2016

ALD Automotive International - podsumowanie wyników 2015 r.

ALD Automotive International - podsumowanie wyników 2015 r.

STABILNY WZROST WSPIERANY PRZEZ MIĘDZYNARODOWY ROZWÓJ I INNOWACYJNĄ STRATEGIĘ SKONCENTROWANĄ NA KLIENTACH I UŻYTKOWNIKACH POJAZDÓW.

ROK 2015 – PODSUMOWANIE

  • Ponad 1,2 miliona samochodów we flocie.
  • Optymalny zasięg geograficzny - obecność w 47 krajach poprzez 40 oddziałów
    oraz 4 partnerów (działających w 7 krajach).
  • Dwie akwizycje: Gold Car Fleet w Hiszpanii oraz MKB Autoleasing na Węgrzech
    i w Bułgarii.
  • Nowy oddział otwarty w Chile.
  • 1900 kluczowych, międzynarodowych klientów.
  • 214 000 sprzedanych samochodów pokontraktowych w tym połowa transakcji została zrealizowana przez platformę on-line ALD Carmarket.
  • Wysoka jakość usług doceniona przez branżę i klientów, we Francji (po raz 8 z rzędu, nagroda “Service Client”), we Włoszech (Piata Financiara), w Czechach (Fleet Awards)
    w Polsce (Outsourcing Stars).

 

NAJWAŻNIEJSZE INNOWACJE

  • My ALD – nowa aplikacja dla fleet managerów i użytkowników pojazdów.
  • ALD NET - nowe opcje i rozbudowana część raportowa w portalu dla fleet managerów. 
  • ALD Selection - pierwszy cyfrowy system, który łączy kierowców, menedżerów floty, partnerów świadczących usługi oraz pracowników ALD Automotive (wdrożony we Francji).

 

PERSPEKTYWY NA ROK 2016

  • Konsolidacja rynku: akwizycja Grupy Parcour – w trakcie procesu zatwierdzania przez francuskie władze.
  • Międzynarodowy rozwój: nowy oddział w Peru.
  • Innowacje: rozwój istniejącej oferty i usług.

 

STAŁY WZROST

W ubiegłym roku, flota ALD Automotive wzrosła o 9% r/r, osiągając liczbę 1 206 837 pojazdów we flocie na koniec 2015 roku. Te dane potwierdzają wiodącą pozycję firmy na europejskim rynku CFM.

Osiągniecie tak doskonałych wyników było możliwe dzięki sprzedaży bezpośredniej, jak również dzięki kontraktom zawieranym w ramach programów partnerskich z producentami samochodów (white label). Obecnie pojazdy użytkowane w umowach white label stanowią 19% całkowitej floty pojazdów ALD Automotive.

W ubiegłym roku ALD Automotive sprzedała 214 000 samochodów pokontraktowych – połowa z tych transakcji odbyła się za pośrednictwem platformy on-line ALD Carmarket. Jednocześnie w 2015 roku firma zakupiła 1,2 mln opon, 620 mln litrów paliwa oraz wynajęła swoim klientom pojazdy na łączny okres 4,8 mln dni w ramach wynajmu krótkoterminowego.

 

ROZWÓJ MIĘDZYNARODOWY

ALD Automotive jest liderem na europejskim rynku CFM dzięki dynamicznemu wzrostowi zarówno w krajach Europy Zachodniej (Francja, Wielka Brytania, Włochy), jak i w Polsce, Turcji, Słowacji oraz na Litwie.

Pod koniec 2015 roku firma ogłosiła przejęcie MKB Auto Leasing na Węgrzech i Bułgarii. Dzięki tej akwizycji ALD Automotive stała się liderem rynku CFM na Węgrzech oraz umocniła swoją wiodącą pozycję w Bułgarii.

Jednocześnie ALD Automotive stale rozwija swoją działalność na innych kontynentach – w roku 2015 miał miejsce znaczny wzrost floty pojazdów finansowanych i zarządzanych w Chinach.

ALD Automotive umacnia swoją pozycję również w Ameryce Łacińskiej. Na początku 2015 firma otworzyła oddział w Chile, gdzie aktualnie finalizowany jest kontrakt z Compania General de Electricidad na wynajem 950 samochodów. Ta umowa oraz niedawno uruchomiony oddział w Peru, umożliwi ALD Automotive stabilny rozwój w regionie Ameryce Łacińskiej.

ALD Automotive świadczy swoje usługi w 48 krajach. Jest to możliwe również dzięki stałej współpracy z partnerami: Wheels Inc. (USA, Kanada, Porto Rico), Fleet Partners (Australia
i Nowa Zelandia), Absa (RPA) oraz Johnson & Perrot (Irlandia).

 

INNOWACJE SIŁĄ NAPĘDOWĄ DLA ROZWOJU

Rozwój ALD Automotive to również wynik innowacyjnych rozwiązań przygotowanych specjalnie dla kierowców i fleet managerów.

W dzisiejszych czasach fleet managerowie oczekują rozwiązań, które będą jednocześnie odpowiedzią na potrzeby użytkowników i wyzwania jakie stają przed ich firmami. ALD Automotive rozwija narzędzia, które wspierają fleet managerów i spełniają oczekiwania kierowców.

Jednym z takich rozwiązań jest aplikacja My ALD. Nowe funkcjonalności aplikacji pozwalają wybrać i skonfigurować pojazd, sprawdzić szczegóły dotyczące kontraktu oraz korzystając z geolokalizacji znaleźć partnerów ALD Automotive. W roku 2016 aplikacja w wersji na urządzenia mobilne będzie wdrażana we wszystkich 41 krajach, w których firma ma swoje oddziały.

Specjalnie z myślą o Fleet Managerach rozbudowano platformę raportową ALD NET. Portal zyskał dodatkowe funkcje – nowe raporty pozwalające dokładniej analizować zarządzaną flotę oraz zwiększone możliwości eksportu danych.

We Francji do aplikacji My ALD oraz ALD NET dołączone zostanie dodatkowe narzędzie ALD Selection, które będzie wykorzystywane przez partnerów współpracujących z ALD Automotive. W ten sposób powstanie pierwszy cyfrowy system łączący kierowców, fleet managerów, partnerów świadczących usługi oraz pracowników ALD Automotive. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie jeszcze lepsze zoptymalizowanie zarządzania flotą w pełni odpowiadające na potrzeby Klientów.

‘Wzrost floty, umocnienie pozycji na rynkach, na których jesteśmy obecni od wielu lat oraz nasz międzynarodowy rozwój wspierają stały wzrost ALD Automotive na rynku leasingowym. Wraz z rosnącą ofertą usług IT i narzędzi mobilnych, ALD Automotive wspiera swoich klientów nie tylko w zakresie zarządzania i monitorowania wynajmowanych pojazdów, ale również w optymalizacji sposobu ich użytkowania oraz ochrony środowiska. W roku 2016, ALD Automotive będzie w dalszym ciągu rozwijać swój międzynarodowy zasięg oraz oferować szeroką gamę nowoczesnych produktów,  koncentrując się na dostarczaniu najlepszych możliwych rozwiązań dla użytkownika " - powiedział Mike Masterson, CEO ALD Automotive.